دسته‌بندی نشده

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است و معنی دقیق تر آن بهینه سازی موتور جستجو می باشد. خب احتمالاً این تعریف را بارها در سایت های مختلف شنیده اید و برای شما خیلی واضح نبوده است، حتی ویکی پدیا هم از این تعریف استفاده می کند، حالا آن را دقیق تر می کنیم.

سئو در واقع مجموعه ای از فرآیندهای نسبتاً پایدار و شناخته شده است که سایت و صفحات وب سایت شما را برای موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و غیره بهینه می کند تا آنها بتوانند عملکرد و محتوای سایت شما را بهتر درک کنند.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که تمامی الگوریتم ها و روش های سئو حتی برای متخصص ترین متخصصان دنیا نیز شناخته شده نیست، زیرا این راز موفقیت سایت بزرگی مانند گوگل است که تدابیر امنیتی سختی برای محافظت از آن دارد.

آنچه امروز می دانیم نتیجه موارد محدودی از اطلاعات منتشر شده توسط گوگل و چندین سال تجربه کارشناسانی است که توانسته اند با صرف زمان و هزینه زیادی در این زمینه به آنها دست یابند و در حال حاضر در اختیار ما هستند.

قبل از اینکه آموزش سئو را ادامه دهم و قسمت های مهم را مرور کنم و نقشه راه را ارائه کنم، یک نکته را ذکر می کنم تا شما را با ویژگی گوگل و اهمیت سئو آشنا کنم.

 

نمونه ای از قدرت سئو در موفقیت کسب و کار اینترنتی
فرض کنید فروشگاهی را در یک کویر با بهترین تجهیزات و امکانات راه اندازی کرده اید، به این امید که افراد زیادی از آن بازدید کنند و فروش شما افزایش یابد، اما آیا واقعا این اتفاق می افتد؟ مطمئنا پاسخ این سوال بدون هیچ فکری منفی خواهد بود. از آنجایی که شما در یک مکان دور افتاده هستید، شانس موفقیت بسیار کمی دارید، اینجاست که مفهوم سئو باید برای شما ملموس شود.

قدرت سئو در موفقیت کسب و کار اینترنتی
سئوی سایت نیز دقیقاً همین قانون را دارد، با سئو می توانید افراد زیادی را با خود آشنا کنید و طبیعتا فروش محصولات و خدمات شما بسیار افزایش می یابد. با سئو، شما می توانید در مقابل هر جستجویی که کاربران در گوگل انجام می دهند و خریدهای انجام شده توسط شما، جلوی چشمان آن ها باشید. پس هر چه زودتر خود را برای این نبرد با آموزش سئو آماده کنید.

 

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
موتورهای جستجو مانند گوگل کار خود را با خزیدن در وب سایت های مختلف شروع می کنند. این کار توسط روبات هایی به نام عنکبوت انجام می شود. این ربات ها از صفحه ای به صفحه دیگر پیوندها را دنبال می کنند تا محتوای جدید و منحصر به فرد را بیابند و به فهرست جستجوی خود اضافه کنند.

هنگامی که از موتورهای جستجو استفاده می کنید، نتایج مربوط به جستجوی شما از فهرست گوگل یا سایر موتورهای جستجو بازیابی می شود و در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین موتورهای جستجو ابتدا صفحات مختلف را می خزند و سپس بر اساس شرایط مختلف آنها را فهرست می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *